~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Friday 6 July 2012

Whaaatttt?? It's Friday!!!

Assalamualaikum..........

Pejam celik, pejam celik..hari ini dah Jumaat..rasa baru je sabtu..ahad..isnin...tup..tup.. dah jumaat balik. Minggu ni, genap seminggu waktu kerja aku bertukar..dari 9.00am-6.00pm ke 8.45am-6.00pm.

8.45am??? adehhh...awalnye..gila sangat rush dan terkejar-kejar aku *penat+pengsan+migrain*. Waktu bekerja bertukar setelah segala operasi college di ambil alih oleh Ekuinas.

Tukar waktu kerja--harap-harap la gaji pun naik...amin...semoga ada berita baik.. :))

Gaji...mmm..harap-harap ada perubahan selepas hampir 4tahun aku di sini. Tapi at least, gaji dah awal sikit dari kebiasaan. Sebab kebiasaan..surely gaji masuk 1hb..bab ni kurang gemar sikit sebab time tu nak p shopping pun kurang semangat sebab banyak stok dah dijual pada mereka-mereka yang bergaji awal..*kesian..sob..sob..sob* 

Tunggu yang restock..yang tinggal adalah yang kurang menarik..*nasib*
 ___________________________________________

Bila start kerja 8.45am....masa aku jadi tak terurus sementara nak tuned balik timing back to normal. *pengsan*

Bangun pagi tetap pukul 5.00am seperti biasa...lepas bangun pagi..siapkan segala peralatan/barangan budak kecik termasuk breakfast. (walaupun mak aku yang jaga, aku tetap sediakan segala barangan sama macam hantar ke BS--sebab aku kena biasakan diri sediakan kelengkapan anak...so, kalau ada yang cakap "senang la mak jaga, payah nak kalut sedia barang" -- orang tu SALAH..hokayyy!!!)

Breakfast budak kecik--roti wholemeal+tuna+telur dadar+tomato+salad *sorry aku tak amik picture sebab tak sempat!!!* rushing

Siap sedia breakfast, sibuk iron baju pulak -- aku ni jenis tak reti iron baju awal-awal sebab dah tabiat kot..kalau iron baju awal-awal...nnt pagi nye siap-siap nak p kerja..aku sure tukar pakai baju lain. So, pilih baju *sambil duduk depan almari* dah rasa macam sesuai....iron...

Semangat!!! rasa macam dah cun.... :))

Hari Jumaat..*aduhh..perasaan cun kejap*
_________________________________________________________

Minggu ni aku okay sikit sebab kebetulan suami aku ada (berharap agar dia selalu ada sob..sob..sob)...dia la hantar dan amik balik kerja..tak la aku meroyan sangat..minggu depan??? nanti lah aku fikirkan...*sure nanti meroyan lagi*

Perubahan waktu bekerja pada minggu pertama...Isnin--excellent 8.30am..Selasa--selamat sebab blackout..so, consider 8.45am :))...Rabu --selamat sebab tukang buka opis mai buka opis lambat..caya lah!!...Khamis--bad 9.00am..mati la aku!!.. Jumaat --thumb print tak detect pulak jari jemari aku yang mulus..entah la nasibnye apa...tunggguuu...

Semoga aku mampu menguruskan masa seperti sedia kala...apa pun jadi..kena tuned masa balik!!! uwaaa :((

ini lah mesin thumb print--sila scan jari anda..heheehe

Kelmarin, baru aje sign untuk persetujuan menetapi waktu bekerja *konon seperti AkuJanji*

Official Working Hours                 :               8:45 am – 6:00 pm (Monday to Friday)
Lunch Break                                       :               1:00 pm to 2:00 pm


Some employees have been found out:

1.       Arriving late at Workplace (constant poor time- keeping).
2.       Having breakfast at coffee shop or food stall after 8:45am
3.       Taking Longer Lunch Breaks.
4.       Leaving the Workplace early.
5.       Attending to Private Matters/ Business during working hours.
6.       and Other unexplained absences (came to work but not at the workstation or at office premises).

Setuju atau tidak..sign tetap kena sign..okay!!!

__________________________________________

Time lunch..lepas isi perut yang meragam...mulakan aktiviti window shopping..saja tengok apa yang berkenan..terus grab juga. Minggu ni saja, macam-macam dah aku beli..smpi colleague aku suruh sudah..barang apa?? no picture *satg ada plak yang kata nak menunjuk walaupun aku tak berniat pun* (ada ke orang baca belog ni??..hahahah) ..tapi normally..untuk en.suami..budak kecik dan aku...
zassssss....ini yang disambar..tak la mahal..boleh la sekadar  pakai main-main..
_______________________________________________


Okay...selesai lunch..beli-beli barang..jom masuk opis balik!!! ingat AkuJanji yang dah di tandatangani..hahahha..*kat opis, itu la topik/ayat yang diulang*..

Tapi percaya la...sekejap aje aku dan semua rakan sekerja akur...lepas ni...tetap macam biasa...masuk 8.45am...keluar breakfast *minggu ni breakfast kt pantry aje--konon baik skit*...buat kerja...lunch...*kadang melalut ke tempat lain..so, melalut juga timingnya*...masuk balik opis..sambung kerja..sampai 6.00pm...after six...heaven!!! masa yang di tunggu..macam budak-budak sekolah dengar loceng..lari keluar pagar..hahahhaha

Dah siap menulis entry dari lunch *lepas masuk opis, tengok jam belum pukul 2.00pm* so?? apalagi..update belog...kemudian save..hehehe..dah save...buat kerja *dalam hati...tak sabar nak publish entry!!!--feel ramai baca..hahaha*...selesai kerja...edit kejap...publish!!!

Aku nak masuk meeting dah..pukul 4.30pm...Sekian..hehehe

Wassalam  :))

No comments:

Post a Comment