~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Wednesday 13 June 2012

Wahai bas dan feri tunggu aku!!! :((-- Sesuap Nasi siri 2

Cerita sesuap nasi bermula seawal 5pagi..

Wahai driver bus....tungguu..jangan jalan lagi...
Wahai driver feri  *driver ker??!....jangan pergi lagi..
(lepas ni, kena buat baik lah dengan driver bus dan feri..cehh..macam la aku aje penumpang depa)

Dalam memulakan rutin harian aku setiap pagi, aku kena cepat, memandangkan sekarang aku adalah penumpang utama untuk segala pengangkutan awam. Kan best kalau ada driver sendiri. *mood BERANGAN*

Seawal pagi, pukul 6.30am, aku dah siap berjalan menunggu bus dan sekitar 7.00am, aku mesti..harus dan wajib sampai ke terminal feri. Sebab??!! Nanti kena tinggal..Nak tunggu next feri..Ya Rabbi..*sedih.
Dah hafal jadual perjalanan feri untuk waktu kemuncak pagi dan petang..waktu lain, aku tak tau..harap maaf..heheheeh

Jadi, bila sudah sampai ke terminal feri, bergegas pulak menunggu feri sambil berasak-asak dengan orang ramai. *kalau tak sedia duit syiling, kena pulak beratur untuk tukar syiling memandangkan tambang feri guna mesin ala2 naik LRT, tapi kena guna syiling*, nak beratur tukar syiling pun amik masa jugak.

Bila feri dah sampai, pakat2 berkejar untuk naik feri. *kalau tak, tak ada tempat duduk*sobs..

Duduk la atas feri lebih kurang 20-30min, sambil tu, layan la mata yang mengantuk *konon macam lelap, padahal tutup mata aje*, takpun aku layan la henphone ngadap FB @ browse tengok news *konon* hehehe.

Sampai aje "obersea", kalut-kalut turun feri dan bergegas kejar bus *memandangkan driver bus tak kenal aku*.

Naik bus dengan himpit-himpit atas bus dah serupa nasi himpit, dengan ber "high heels" lagi. Sekali bus kona, terus keluar tenaga lelaki menahan diri. hehhhehehe

Turun dari bus, menapak plak ke opis dengan berjalan kaki. *sempat la jugak keluar peluh jantan* anggap aje jogging :))

Sampai opis??!! pukul 8.00am. Opis memang sah-sah tak buka lagi.. Aku??! maka bertenggek lah aku macam orang gelandangan....heheehhe


Itu cerita kalau aku sempat kejar feri pukul 7.00am, tapiiii..kalau sampai terminal feri pukul 7.30am, maka aku akan sampai opis pukul 9.25am (poor attendance aku--merah) memang waktu tu, opis sedia terbuka. :))

Waktu balik, hal yang sama. BERGEGAS!!!!! Keluar opis pukul 6.00pm dan terconggok tunggu bus. Ikut lah bus nak sampai pukul berapa. Biasanya 6.45pm baru mai. :((

Dah sampai terminal feri "obersea", memanjat pulak menunggu feri nak ke seberang. Lagi sekali berasak. Lepas dah sampai seberang, kejar bus!!! Jangan salah aimed lagi!! (http://nurhasliza-miraclesoflife.blogspot.com/2012/06/salah-aimed.html)

Sampai rumah??!! 8.30pm-9.00pm. Fuhhh...Adventure!!! Akhirnya "HOME SWEET HOME"..

Sampai rumah, jom buat kerja rumah pulak sampai zzzZZZzzz... Tomorrow morning, back to routine...adios!!




No comments:

Post a Comment