~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Wednesday 30 November 2011

kerja oh kerja

kerja...kerja...kerja

berkerjaya la sgt...balik busy plak ngn anak...tp ttp kena kerja...nk aje rasa dok di rumah jadi suri rumah (dgn pendapatan ok)...tapi...ntah bila...bila chit chat ngn mak aku ckp xmau kerja...mmg berbakul lah kena dgr nasihat~~"bt apa belajar tinggi...tp xkerja"...."klo xkerja, mana nk mai duit..xkan nk harap duit laki..." adoooiiii~~relax la mak..baru ckp..blm berhenti kerja lagi

pas belajar...aku sempat la buka butik pengantin + kedai makan sat...tapi..mayb sbb "tangan xnaik", kata org tua...maka xberhasil (bertahan la dlm setahun lbh). selain 2 myb sbb ada masalah lain juga...

then after a year...aku start hunting job...then p tebiu..dapat la kerja kt satu big company yang menguruskan kewangan-company milik Jepun tp diuruskn oleh rakyat m'sia--bkn bank/ah long tp kemudahan easy loan klo nk beli brgnn elektrik ngn Seng Heng, nk beli moto ke... sbg "Officer Customer Service"...tp aku cuma bertahan 2 mgu aje...~sbb dah rasa kerja cm ala nazi..time mmg opis hour..tp still kena dtg awal..balik plak~lewat...h/phone kena letak dlm loker..tenet ada...tp just buka website company 2 je...website lain kena blocked...time break~~ makan cm pencuri~kena cepat..~~nkp toilet ~ kena setting (locked line~xmau kasi customer masuk::kena catu plak::sehari mayb 2-3x)

aduuhhhh!!!!

aku lari cm gitu je (nasib blm sign offer letter)..hari2 tekanan~blk kerja mesti nangeh~~syahdu syahdan selalu...

mengganggur lagi~~tp alhamdullillah..rezeki...p tebiu..terus diterima bekerja di Cosmopoint International College of  Technology sebagai Admin & Record Exec..

walau tekanan kerja yg teruk...tp aku masih bertahan sbb colleagues kt sini smua gelong2...so hilang stress...kerja kt sini...really challenging..mana tak nye...dgn makian parents...students...xcukup through phone...mai direct ke opis (mmg selalu bersedia fizikal dan mental)...

bila mai aje tekanan...rasa nk berhenti...tp dalam diam dh hampir 3tahun aku di sini...alhamdulillah...rezeki aku masih di sini...dengan gaji yg aku dpt tiap2 bulan di sini lah~~sempat kumpul dr bujang~~berkahwin~~beranak (hahahaha...sampai smua colleagues ckp ::Zara ni anak Cosmopoint)
dulu
 2 tahun gak aku bersama "Operation Team"...selepas balik dari berpantang selepas melahirkan...aku ditawarkan post yang baru..."nak terima atau tidak"...tapi hakikatnya...mmg aku kena terima...sbb ni arahan..mayb rezeki aku kot (tp kerja nya xbanyak beza sgt..masih handle student--cuma dgn team lain ~~Academic Team)...naik pangkat?? pendapat ramai...bagi aku sama je..kerja tetap kerja..tanggungjawab kita...hasilnya~~rezeki yang halal..alhamdullilah...

kini..jawatan aku "Student Affair Executive" secara rasminya...
Publish Post
kini

No comments:

Post a Comment