~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Tuesday 28 August 2012

Terkejut mak

Pssttt!!!! Nak kongsi satu rahsia...

Dengan dingin hujan lebat waktu ini..baru aku tau yang anak aku sorang ni, Zara Amala rupanya takut hujan lebat. Apa tidaknya, waktu aku tengah tidurkan dia..tak semena-mena *wah-wah ayat..what the poyos*, hujan turun dengan selebatnya beserta angin..anak aku boleh terjaga dan terus melompat memeluk aku.

Terkejut mak jemahss..

So, sekarang tahulah mak kamu wahai anakku yang kamu sangat takut pada hujan lebat. Agaknya kalau dengar guruh/kilat macam mana la kisahnya.. :)

Nak kena ceritakan pada abah Zara gak supaya nanti, abah akan alert bila waktu hujan lebat. Bukan apa, risau..buat waktu tu anak melompat..abah pun melompat sekali sebab tak tahu apa-apa :).

Waktu sekarang, sambil aku menulis entry, bukan saja diiringi denan rintikan hujan tapi juga dengan lagu-lagu merdu yang dinyanyikan oleh sang katak.

Manakala anakku sedang asyik musyuk dibuai mimpi indah..

Tersenyum aku seketika melihat aksi anak ini tidur dengan tenang..setenang air di lautan..Inilah anugerah Allah yang tidak ternilai dengan harta benda..

masa takut..bangun dan terkedek-kedek cari mommy

bila dah ok..macam ni la gaya tidor...acara tidor bebas


2 comments:

  1. hehehe..ni la getah busuk...dia xdak bantal busuk..so, getah ni ganti bantal busuk...even tidor pun dia xmau bantal..

    ReplyDelete