~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Wednesday 14 May 2014

Hari Ibu~ Sambutnya setiap hari

Assalamualaikum...

Sekadar berkongsi cerita berkenaan Hari Ibu. Memang diakui yang hari ibu bukan hanya disambut pada setiap hari tertentu sahaja, malah hari ibu sepatutnya disambut setiap hari kerana tugas seorang ibu berjalan setiap hari tanpa kenal erti jemu, penat dan sebagainya. Cuma kemeriahan 11 May itu lebih membahang dan meriah.  Setelah bergelar ibu, aku mula memahami bahawa seorang ibu itu tabah, kuat, cekal dan segalanya kekuatan yang dipikul itu terletak pada sebuah gelaran yang membawa seribu satu makna yang sukar digambarkan. Apa sahaja gelarannya. Mak, Umi, Mama, Mommy dan sebagainya... Mereka adalah Wanita Hebat!!!

Gambar pertama: beliau adalah mak saya. Sukar untuk diucapkan dengan kata-kata. Terima kasih mak!!!
Gambar kedua: beliau adalah arwah mentua saya. Tidak banyak yang mampu saya ucapan kerana saya hanya berkenalan dengannya sebelum saya bergelar menantu. Saat saya bertunang mahupun saat saya diijabkabulkan dengan anak bongsu beliau, beliau tidak sempat meraikan apatah lagi saat kelahiran Zara. Namun, saya tahu arwah juga wanita hebat...Al- Fatihah
Gambar ketiga: beliau adalah kakak ipar saya (memegang mikrofon saat di wawancara) yang saya jadikan inspirasi. Ya, beliau adalah wanita beraspirasi yang memberikan inspirasi. Beliau berjaya melawan penyakit no 1 wanita iaitu kanser payudara. Menghadapi kimoterapi dan radiotherapy dengan jayanya. Mengharungi kesakitan dengan kegigihan dan senyuman. Betapa red hanya beliau dengan dugaan Allah. Saya petik kata-katanya sewaktu di wawancara, " Alhamdulillah saya dilahirkan sihat dan sempurna, saya membayangkan bagaimana seseorang yang dilahirkan tanpa tangan/ kaki atau kekurangan anggota lain, mereka lebih kuat kerana mereka kehilangan dari saat dilahirkan, namun saya tidak terasa kehilangan, tetapi mengembalikan semula apa yang Allah pinjamkan kepada saya, jadi saya sedikit pun tidak merasai kehilangan".  Apa yang mampu saya katakan, beliau sangat kuat.

Zara pun nak bagi mommy bunga :)


Sambutan hari ibu yang ala kadar.  Thanks :)

No comments:

Post a Comment