~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Saturday 5 January 2013

-TWO/DUA-

She turns TWO...

Zara Amala Binti Muhammad Syafiq
Alhamdulillah....DUA TAHUN, anak ini membesar dalam sekelip mata, walau mak pak nya masih terasa seperti dia baru dilahirkan dan masih ampuh untuk dipegang. Ternyata, dua tahun adalah saat indah dan penuh dengan pengalaman yang suka, duka dengan hilai tawa dan aksinya.

Mencabar untuk tahun-tahun mendatang....InsyaAllah mommy dan abah akan terus bersama tanpa membiarkan kamu keseorangan dalam melalui dunia yang penuh pancaroba dan akan dibekalkan kamu dengan pengetahuan dunia dan akhirat... InsyaAllah.

Kelahiran yang rasanya begitu mencabar untuk mommy kamu. 13 jam bertarung di dewan bersalin, bukan sesuatu yang mudah. Genggaman tangan abah sehingga lebam dalam dewan bersalin adalah mungkin satu pengalaman getir untuk mommy dan abah.

Bagaimana abah travel setelah dapat panggilan dari doctor, bagaimana abah ikut belakang ambulans, bagaimana kamu yang sudah hampir lemas dalam rahim mommy..bagaimana kamu lahir, tidak menangis dan kehilangan oksigen... dan bagaimana...bagaimana...pengalaman abah dan mommy..kami tidak pernah gusar atau rasa sedikit penyesalan.
Hari pertama selepas 6 jam

Hari ke-2

Hari ke-10

Hari ke-20

Hari ke-30

Hari ke-45
Lepas habis berpantang, mommy terus bawa ke shopping mall
Enam bulan, puting masih menjadi peneman sejati
Moments kamu membesar di depan mommy dan abah

Now, you turns TWO Zara Amala
Itu semua kisah 2 tahun yang lalu. Kini, kamu membesar dengan cergas dan cerdas di hadapan mata mommy  dan abah. InsyaAllah yang terbaik untuk kamu.

Setiap ibubapa mahukan yang terbaik untuk anak masing-masing. Begitu juga bagi mommy dan abah.


Harapan itu satu impian, didikan itu satu tanggungjawab dan melaksanakannya satu amanah. 




p/s: birthday awak akan menyusul kemudian ye Zara :)

No comments:

Post a Comment