~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Thursday 3 January 2013

2013 : 1434-1435H


2013.....

Kali ni tiada sambutan atau keluar bersidai tengok bunga api atau count down. Aku dan Zara hanya lepaking di rumah since suami aku pun tiada. Actually, tak ada apa pun dan bukan menjadi kemestian bagi kami. Yang penting, apa yang perlu dicapai untuk tahun baru 2013.

Semuanya akan berkisah pada azam tahun baru, perancangan masa depan dan bla...bla...bla...

Yes!!! masing-masing ada angan-angan dan target dalam hidup. Teruskan. Semoga kita memperolehi apa yang kita impikan, InsyaAllah.

But, this time, bukan la nak bercerita tentang azam tahun baru tapi aku nak berkongsi tentang "Perancangan Eksekutif Islam 2013" (ala-ala organizer la) yang baru aku beli. Masa mula aku tengok, honestly; langsung tidak berminat. Tapi selepas di teliti dan diamati, aku terfikir kenapa tidak aku beli untuk sesuatu yang bermanfaat selain dari dijadikan organizer untuk diri sendiri. 

Sebab tu, kita jangan menilai dari luaran. "Don't judge a book by its cover". Tetiba tergerak hati untuk meneliti kandungan di dalam. Terus, hati rasa tertarik kerana dalam masa yang sama, info yang sangat berguna yang kadang kita pandang sangat remeh dan mudah.

Kandungan di dalam yang sangat berguna, bukan saja meliputi ilmu keagamaan, tapi terselit pelbagai info mengenai kesihatan, keibubapaan dan lain-lain.

Kalau boleh nak share setiap helaian, tapi tak mau la terlalu over :) Sikit-sikit ok la kan.

tengok dari luaran, macam buku cerita kanak-kanak
Ilmu keagamaan untuk info kerohanian
Suatu ilmu yang kita selalu fikir mudah
5 perkara sebelum 5 perkara
tunggu akan di isi
Isu keibubapaan yang selalu terlepas pandang
info untuk kesihatan
yang selalu diambil mudah padahal suka jugak terlupa. Jujur
AURAT
Kata-kata hikmah
INFO SOLAT
Kata-kata hikmah untuk renungan bersama

Kalendar
Nabi dan Rasul

Jujurnya, sangat berguna. Selain dari planner, boleh dijadikan rujukan untuk perkara mudah yang selalu terlepas pandang.

Lastly. Semoga tahun baru memberikan kita kehidupan yang lebih sempurna. :)



1 comment: