~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Friday 5 October 2012

Sorotan pelbagai kisah

Assalamualaikum... 

Dah lama tak berbelog...Rindu dan banyak perkara nak dikongsi..tapi tak berkesempatan.
Ni pun saja curi-curi masa sekejap (nak rejuvenate kepala otak okay...not curi tulang!!).  :) Last entry was a month ago...

So, kali ni...aku himpunkan segala story mory dalam satu entry... aci tak? kira aci la kan...*adakah orang nak baca @ aku hanya syiok sendiri, SS* owh, tidakkkkk!!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
31st August 2012 -- alkisahnya, aku, hubby and of course our sweetie pie Zara Amala bersama-sama dengan anak-anak sedara incik suami sempat la dating-dating bersama memandangkan cuti Hari Kebangsaan, MERDEKA!!! Kami pusing-pusing Penang satu hari dan sepanjang perjalanan, sempat berfikir nak habiskan masa di mana. Takkan shopping mall--serius meloyakan di kala cuti umum sebab ramai orang. Lepas dah bertengkar, berteriak dan menjerit-jerit, kami buat keputusan p Toys Museum. *dah rasa macam rombongan mak jemahhss*. Perasaan gila eksaited sebab memikirkan keistimewaan "toys museum" dan dalam kepala otak dok keluar la gambaran patung-patung yang mengagumkan. Tapiiiiiiiii....angan-angan aje dan serius, aku sangat TAK MENCADANGKAN tempat ni kerana amat membosankan dan tiada apa yang menarik. FRUST!!!!!

sebelum ke destinasi pilihan--incik suami dan geng lelaki  p solat jumaat dl di masjid USM dan lepas tu sempat la meronda ke kawasan "universiti dalam taman" yang dicintai. ini lah hostel aku dulu. serious rindu tempat ni dan kawan-kawan yang lain
ni la destinasi pilihan--sangat excited #tangan di bahu# nak masuk sampai nak bayar tiket pun berebut :)
tak sabar-sabar nak masuk *patung BESARRRR tunggu di dalam* hahaha :)
excited ke tu? ke buat-buat excited...
nindia muka bosan :(
sempat gak la berposing masa nak keluar tu..muka Zara pun bosan

Tak sampai 1jam, kami dah keluar...rugi duit tiket. mmmmm. lepas tu, kami pusing satu feringghi dan sempat makan jagung bakar sambil tengok pemandangan dari dalam kereta. Next destination, bertengkar lagi...sebab masing-masing ada tempat nak dituju. At last, p makan *elok perut masing-masing dah meragam* ayuhhh...makan.....
semua dah muka ceria lepas keluar. bersedia utk meronda dan MAKAN!!!!
tudia..makan tak hinggat!!
otw back!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9th Septermber 2012 -- sambutan rumah terbuka di rumah SIL. Tak ada apa nk story sangat, tp ada a few pic yang nk dikongsi.
preparation
budak kecik yang penat layan tetamu. hahahha
tak melepaskan peluang berposing. 
ni family saya

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Date:: lupa ~~kereta orange dah amik (sapa yg tak tahu kenapa dengan kisah orange..orange accident)...so, sekarang aku dah boleh gunakan kereta orange seperti sediakala dan kisahnya, bila nak amik kereta, kena bayar RM700. mmmmm...duit lagi...tapi apa-apa pun condition kereta orange dah pulih. Dan sepanjang kereta orange dok "ward ICU", tq to waja yang banyak berbakti. Kalau tidak, patah sayap bertongkat paruh la...

waja yang banyak membantu...tersangat "waja" :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15th Sept 2012 -- p ber"open house" lagi kat rumah cik puan Dya Shahril. Selain dia open house, dia meraikan sempena masuk ke rumah baru. Sempat la meneroka rumah baru dia. Tapi sebelum nak sampai ke rumah dia, adoi la sesat ke mana hala. Nak called...baru teringat yang no telefon cik puan Dya ni tak ada. So, buka la telefon dan mencari alamat melalui invitation FB. Dan, siap bertanya pada orang...akhirnya, sampai jugak. 

*no picture, sebab tak amik pun*.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29th Sept 2012 -- berjalan pula ke Sik, Kedah untuk attend wedding. Wedding ni adalah wedding kakak kepada BFF (Yati) masa belajar zaman politeknik dulu. Memang dah banyak perubahan sekitar Sik, tapi nasib aku selamat sampai jugak berbekalkan arah laluan yang dalam telefon. Apa tu?? maksud aku, sebelum nak ke sana, aku asyik ber"wassup" dengan kawan aku ni untuk nak tau direction. Dan, sepanjang perjalanan, aku memang dok check balik message wassup tuh. Yang paling penting, aku kena mengira..hahahaha.. kenapa? sebab kawan aku bagi direction keluar dari tol, kena kira 10 traffic light. So, mengira la aku dengan Zara waktu tu since laki aku tak ikut sekali. Berkat kiraan yang betul dan tepat lah, akhirnya aku sampai jugak. Bayangkan hampir 7-8tahun tidak menjejaki tempat tu dah. Di Sik lah, aku belajar mandi perigi, makan gulai batang pisang dan tengok pasar hari. Bila sampai aje, jumpa aje Yati, terus soalan berkenaan perigi, gulai batang pisang jugak aku tanya.

Serius rindu pada kenangan dulu. Yati, Ana, Yan, Leela dan Kak Aini. 

wedding kak Nab. congratulations to kak Nab dan icik suaminya.

Ni la Norhayati--dia sangat menginspirasikan saya
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1st October 2012 -- dalam diam, pejam celik, pejam celik dah setahun aku pegang post "Student Affair Exec" ni. Dalam aku menolak post ni, dan sekarang post tu aku masih pegang dengan jayanya. Iya la sebelum ni, post aku admin exec. Dan skop kerja lebih meluas selain kena berurusan dengan 3rd party. Alhamdulillah, rezeki aku masih di sini untuk berbakti. Rezeki Allah itu luas dan sentiasa bersyukur. Amin

redesignation
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 Begitu la kisahnya. Tunggu idea-idea baru untuk dikongsikan bersama...chow chi cau..bye...




No comments:

Post a Comment