~being together for..........~

Lil' Z Birthday

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Followers

Monday 13 February 2012

Kisah Sepotong KEK....




Salam,

Kelmarin 12.2.12, genap usia aku DUA SEMBILAN..aduh!!!!usia aku semakin meningkat tapi jiwa tetap awet muda selalu..ceh..perasan!!.

Sah-sah aje jam kul 12.00am, en.suami terus wish me "Happy Birthday!!". Tiada apa yang membuatkan hati tersentuh melainkan ucapan yg aku rasa sgt lah IKLAS!! terharu aku--sungguh..

Keesokkannya, baru lah kami sekeluarga p celebrate birthday girl--nak rasa muda aje. Tak ada lah majlis besar beria utk sambut hari tua aku. tapi cukup dengan sepotong kek --try nk buat ayat kesian.

Tapi kisahnya, bukan lah sepotong kek atau sambutan hari tua yg dinantikan, tp sememangnya cukup dengan ucapan dan kasih sayang yang benar-benar tulus iklas--syahdu plak.

Kisahnya--walaupun sejuta kek yang dihadiahkan, ia masih tidak sama dengan sekeping rasa kasih sayang dan ingatan tulus ikhlas yang diberi. Kerana rasa kasih sayang dan ingatan tulus ikhlas sudah cukup mengambarkan segalanya.

Kisahnya--kisah sepotong kek mungkin telah berakhir bersama dengan kenangan, tetapi kisah kasih sayang dan ingatan tulus ikhlas masih terus dibuai.

Kisahnya--kisah sepotong kek masih tidak dapat disamakan dengan nilai kasih sayang dan "hadiah" paling bernilai yang diANUGERAHkan ALLAH kepada aku. 

Ya ALLAH...aku bermohon kepadaMU agar terus dilimpahkan 
REZEKI dan KEBAHAGIAAN 
di dunia dan di akhirat
kepada kami sekeluarga
Ya ALLAH...aku bermohon agar Kau permudahkanlah segala urusan kami sekeluarga
di dunia dan di akhirat
Ya ALLAH, aku bermohon agar Kau terus bekalkan kami 
dengan kecekalan dan keimanan
kau bekalkanlah kami dengan cahaya Nur Mu
Ya ALLAH..aku bermohon agar kami sentiasa di bawah limpah kurniaMu
AMIN

Kisahnya--kisah sepotong kek bukan lah perkara utama. tapi ketulusan dan keikhlasan dalam persahabatan, berkongsi cerita dan suka duka.

Kisahnya--kisah sepotong kek dan selembar kasih sayang sangat membuatkan aku BAHAGIA sepertimana manisnya sepotong kek dan manisnya ucapan yang disampaikan.

Kisah sepotong kek mungkin sudah berakhir...

Tapi kisah kasih sayang terus mekar bersama ucapan yg tetap segar..


Segalanya adalah "hadiah" paling bernilai yg sukar diungkapkan dgn kata-kata kerana ia sgt tulus ikhlas...
♥♥♥


Kisah sepotong kek masih tidak dapat dibandingkan dgn sekeping kasih 
sayang!!!tapi kedua-duanya buat saya sgt BAHAGIA!!

No comments:

Post a Comment